2013-02-25

Monday!

Today I have made a couple of illustrations for the third article about public health care, for DN. Now I'm starting with the last illustration for this series. I have had so much fun doing this, and had so much to do these last two weeks, cutting and folding and glueing. It is always during the times when you have the most to do, and the least time, that you get the most ideas for new projects. Do you know what I mean? The times when you have all the time in the world to be creative, then the mind is like a deserted beach (at least mine is sometimes). Right now my brain is like a crowded train station of ideas, and I like that! Next week I think I will start building a paper-story that I have been thinking about.




Tea-quote of the day (I agree). *_^

5 kommentarer:

  1. Det är inte klokt vad duktig du är, blev speciellt imponerad av skrivbordslampan! Fattar inte att du kan göra den i papper!
    Hälsn angie

    SvaraRadera
  2. Åh, tack tack! Äsch, det ser svårare ut än det är, egentligen handlar det mest om tålamod, det tar lång tid att göra. Men jag tycker att det är så kul så jag glömmer lätt bort tiden!

    SvaraRadera
  3. Alltså Malin, du är så bra! Har blivit glad varje dag dina bilder trillat ner i mitt brevinkast :)

    PS Ann tog med sig alla nummer till skolan idag och visade stolt upp!
    PS2 Jag har alltså börjat på Konstfack :)

    SvaraRadera
  4. Åh men alltså Malään! Jag läser ju bara din blogg i mobilen i såna häringa rss-läsare. Så jag ser bilderna, förstås, men en grej jag INTE ser är din header?! Jättejättejättefin nu! Och en annan grej jag inte HELLER ser är ju din profilbild!! Som också är jättejättefin! Värsta luggen! Åh du är så fin! Och andra saker som också är jättejättefina är förstås de här illustrationerna, som jag HAR sett, både i rss-läsaren men även i morgontidningen vid frukostbordet! <3<3<3 Plus, har du flyttat till våra hoods än? Ses snart ja? :)

    SvaraRadera
  5. Saga, tack tack vad himla snällt! Och vad fint att Ann hade tagit med sig tidningrna till skolan, alltså (*: Hur går det på Konstfack? Vad kul att du går där nu. Och vilket skitfint porträtt du gjorde av Pija Lindenbaum!!

    LINNEA! Idag flyttar jag til era hoods. Hallå vi äter middag i veckan ja?!? Och TACK, du är alldeles för snäll. P ä r l a <3<3<3

    SvaraRadera