2011-12-13

Kvar i pepparkakeland

Efter eget pepparkaksbak gick jag och min syster och tittade på pepparkakshus-utställningen på arkitekturmuseet. Jag hade inte med mig kameran, men hittade de här bilderna på nätet. Det är verkligen värt att besöka (är öppen till den 8:e januari). Man blir väldigt glad av alla roliga lösningar och hur folk verkligen öst på med godis och glasyr, väldigt more is more! Temat i år är Stolthet och fördom. Min favorit var en flicka som hade bakat huset Pemberly från (hennes favoritbok) Stolthet och fördom.




We went to a great gingerbread house-exhibition at Arkitektumuseet in Stockholm.

2 kommentarer:

  1. åh vilken rolig utställning, det måste jag gå på,
    och dina egna kakfigurer är super söta, jag skulle vilja ha dem i granen!

    SvaraRadera
  2. Ja, gå dit och kolla, verkligen hur fint som helst! Så himla kul att se dig senast förresten!!

    SvaraRadera