2011-10-15

I regnskogen

Idag hamnade jag lite slumpartat i det tropiska växthuset i Botaniska trädgården i Uppsala. De hade en massa fina och knäppa blommor, utmärkt inspiration eftersom jag just nu håller på och ritar blommor till en grej.







De här var mina favoriter eftersom de hade både tänder och tandkött.

Och kulturtanterna

dubbelskägget

tvillingfjärillarna

lianerna

och näckrosdammen som såg ut som Miami. Nu ska jag rita lite semlor, mer om det senare!

Today we were in a greenhouse full of weird-looking flowers and I pretended I was in Miami.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och blomster, "Miamibilden" var jattesnygg!

    SvaraRadera
  2. Och så är det så nära...och så går man dit så sällan...
    Du Malin, kan du inte komma hem hit nån dag tillsammans med Sudde?

    SvaraRadera
  3. Hej! Det blev ett försenat svar, jag har försummat bloggen, men det ska det bli ändring på! Jag kommer jättegärna över någon dag, och ja, regnskogen är hur fin som helst, speciellt när det är så grått ute som det är just nu. Hoppas att allt är fint och att du säljer järnet nere på torget!

    SvaraRadera