2011-09-13

Vitaminkick och cosy crime.

De senaste dagarna har jag dragit omkring hemma med årets stora förkylning, jobbat lite, men fingrarna blir så slöa på tangentbordet så ibland stannar de nästan på en bokstavvvvvvvvv. Men nu verkar det som att förkylningen äntligen är på väg att släppa.

Så jag driver den på flykt med vitaminer och te i mängder.

Världens godaste te (nästan mer än bara ett te faktiskt).

Med ett visdomsord till varje påse. Min kropp är mitt tempel, haha!

Eftersom det inte blivit så mycket pappersgubbar eller bilder den här veckan får det bli ett inlägg om bokomslagen jag gjorde i höstas som kom ut i maj. Efter en kurs som Konstfack hade tillsammans med Bonnier fick jag göra en box och fyra bokomslag för en nyutgåva av Dorothy Sayers, en brittisk deckarförfattarinna från 30-talet. Mitt första jobb som illustratör! Första boken hette Oskuld och arsenik.

Drama kring ung dansör

Kamratfesten

och Lord Peters smekmånad


Slut!

6 kommentarer:

  1. Såååå himla fina! jealous of your talent!

    SvaraRadera
  2. マィンさん。これはとってもきれいです。いつでも新しい絵待ってます。がんばってください。とも

    SvaraRadera
  3. Underbart vackra omslag. Det är en liten dröm jag har, att göra bokomslag! Råkade hamna i den textila delen av formgivningsvärlden men det kanske går att ändra på. Väldigt fina och inspirerande saker du skapar! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Oj, tack tack vad kul att höra! Tycker att det borde gå att kombinera på något smart vis, med stickade eller broderade bokomslag, eller tyg-illustrerade, med lapptäcke? (:

    SvaraRadera